tisdag

Kass morgon!

Tur att man faktiskt kan köpa sig lycka.






för vem kan förklara att vapen är skitiga, fula små saker
när leksaksaffären är full av soldater
och vilken mamma ska moralisera
när loket kan ge oss miljoner och mera?
nej, sagan ska bli fantasi!

jag vill sätta mig på tvären för i ett snöende kapital.
så kan ni kalla mig bohemisk om ni vill
men jag strävar hellre bakåt än att svälja era tal
om allt det verkliga som inte räcker till

för i den verklighet jag ser, där går en man omkring med kniv
han jagar frispel och poäng genom att slå
och framåt natten blir det strimmlor av ett verkligt mäniskoliv
allt medans pressen har ett enkät om "varför då?"


Sagan om en fantasi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0